مقالات

روش شستشو شال و روسری کاتلیا

شستشو شال و روسری

شال و روسری از ظریف ترین پوشش های بانوان است. که برخلاف آنچه به نظر می رسد نیاز به توجه و نگهداری دقیقی دارند شستشو شال و روسری به صورت درست و صحیح از موارد مهم و حائز اهمیتی است که باید به آن توجه داشت. نگهداری نادرست از روسری ها باعث می شود، خیلی زود کهنه شوند و لطافت و زیبایی خود را از دست بدهند. اگر شما جزء افرادی هستید که به خرید شال و روسری و نگهداری آن اهمیت زیادی می دهید این مقاله را مطالعه نمایید.

 

نحوه صحیح شستشو شال و روسری

شال و روسری را با آب سرد بشویید

برای شستن شال و روسری بهتر است از آب سرد استفاده کنید. چرا که آب گرم به پارچه صدمه می رساند و رنگ آن را از بین می برد. در بعضی موارد شکل خود را از دست می دهد یا در اصطلاح وارفته می شود. هرگز لباس های را که دوست دارید با آب گرم نشویید چرا که عمر آن ها را بسیار کم می کند.

شستشو شال و روسری

شوینده مناسب شال و روسری

مواد شوینده و پودرهای آنزیم دار قوی به بافت و رنگ پارچه آسیب می رسانند. برخی دیگر از شوینده ها که حاوی سفید کننده هستند باعث تغییر رنگ پارچه می شوند. بهترین انتخاب برای شستن شال و روسری مایع لباس و نرم کننده لباس است.

حتماً با دست بشویید

بهتر است که برای شستشو شال و روسری از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. سعی کنید که با دست شال و روسری را بشویید و در زمان شستن شال و روسری آن را چنگ نزنید زیرا به بافت پارچه آسیب وارد می شود. بهترین روش این است که کمی مایع لباس در یک ظرف بریزید و شال و روسری تان درون آن قرار دهید و بعد از چند دقیقه آبکش نمایید. به هیچ وجه آن را نچلانید زیرا علاوه بر صدمه زدن به پارچه، چروک نیز می شوند.

بیشتر بخوانید
انتخاب شال و روسری خاص

شستشو شال و روسری

 

نحوه خشک شدن

بعد از مرحله آبکشی شال و روسری را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید. در مدت زمان کوتاهی خشک می شود دقت کنید که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.

اتو کشیدن شال و روسری

گرمای مستقیم اتو به بافت و رنگ پارچه آسیب می رساند. بهتر است از اتو کشیدن مستقیم خود داری نمایید برای این کار از یک پارچه سفید استفاده کنید و آن را روی شال و روسری قرار دهید و سپس اتو بزنید.

شستشو شال و روسری

آویزان کردن و نگهداری از شال و روسری

برای آن که شال و روسری شما کمتر چروک شود آن ها از چوب لباسی آویزان کنید. برای این کار از چوب لباسی چند پله ای که مخصوص آویزان کردن شال و روسری است استفاده نمایید. در این وضعیت شال و روسری کمتر چروک می‌ شوند و استفاده از آن ها برایتان آسان‌ تر خواهد بود. همچنین می‌توانید آن‌ها را به شکل رول در فضایی که تحت فشار نباشد قرار دهید.

خرید شال کاتلیا کد 7393

شستن شال و روسری زمستانی

شال زمستانی‌ را هیچ وقت با صابون‌های معمولی نشویید، به جای آن از شوینده‌های ملایم یا شوینده‌ی پشم استفاده کنید. شال زمستانی‌ را با ماشین لباسشویی نشویید. چون چرخش سریع دستگاه ممکن است به بافت شال آسیب وارد کند. شال و روسری پشمی و زمستانی را بعد از شستشو آویزان نکنید، چون در این صورت تار و پود روسری کش می‌آید و حالت اولیه‌اش را از دست می‌دهد.

خرید شال ساده

 

کلام آخر

ماندگاری از مواردی است که برای ما در زمان خرید شال و روسری بسیار مهم است. ماندگاری و حفظ کیفیت شال و روسری تا حد زیادی به مواد شوینده و نحوه شستشو بستگی دارد. بنابراین اگر شال یا روسری ظریفی دارید و نگران هستید موقع شستشو آسیب ببیند پس نکات این مقاله را رعایت نمایید تا شال یا روسری‌تان تا مدت‌ها برایتان ماندگار باشد!

بیشتر بخوانید
شناختن استایل رسمی

با كاتليا روز هارو رنگ آميزى كنيد.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *