مقالات

نگهداری و شستشو شال بافت

نحوه صحیح شستشو شال بافت با سایر روش ها شستشو کمی متفاوت است و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. چرا که الیاف پشم طبیعی هستند و خواص متفاوتی نسبت به دیگر الیاف دارند و همین امر آن ها را مستعد آسیب پذیری بیشتری می کند. ضمن اینکه با شستن شال بافت امکان دارد سایز آن ها تغییر کند و کوچک شود.

به طور کلی لباس های بافت از دسته لباس های ضروری و پرکاربرد در فصل سرد سال می باشد. مانند سایر لباس ها احتیاج به شستشو دارد اما نحوه شستشو شال بافت با لباس های دیگر متفاوت است و نیاز به دقت بیشتری دارد. برای شستشو این نوع شال ها به دلیل حفظ زیبایی و دوام آن ها شستشو با دست صورت می گیرد.

طریقه شستشو شال بافت

شال بافت معمولا از پشم یا ترکیبی از پشم با الیاف دیگر تهیه می شود که سبب گرم و نرمی آن ها می شود. یک قانون کلی برای شستشو شال بافت وجود دارد که این لباس را نباید با صابون های آنزیمی شست. چرا که الیاف پشم بر پایه پروتئین است واین آنزیم ها پروتئین موجود در آن ها را تجزیه می کند. در نهایت شستن شال زمستانی با این مواد شوینده سبب از بین رفتن الیاف و آسیب به لباس شما می شود.

بهترین حالت استفاده از شوینده بدون آنزیم است که می توانید از شوینده ملایم استفاده کنید. بهتر است شال بافت و شال پاییزه را با دست بشویید.

شستشو شال بافت

نحوه خشک کردن شال بافت

بهتر است شال را در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. به هیچ عنوان شال را در دستگاه خشک کن قرار ندهید حتی با دمای کم و هرگز در مجاورت دستگاه های گرمایشی یا زیر نور آفتاب آویزان نکنید چون امکان دارد رنگ شال کمرنگ شود.

بیشتر بخوانید
شال نخی سبُک کاتلیا

شال بافت را فشار ندهید و چروک نکنید!

اگر بر روی شال لکه روغن یا مواد آرایشی می بینید قبل از شستشو شال بافت با دست به این قسمت رسیدگی کنید. کمی مواد شوینده ملایم را مستقیما روی لکه بگذارید با انگشتتان آن را بمالید تا مواد شوینده به خورد پارچه برود حداقل 15 دقیقه قبل از شستشو با دست این کار را انجام دهید.

شال زمستانه

نگهداری از شال بافت

شال و روسری برخلاف آنچه به نظر می رسد نیاز به توجه و نگهداری دقیقی دارند. شستشو شال و روسری به صورت درست و صحیح از موارد مهم و حائز اهمیت است که باید به آن توجه داشت. چرا که نگهداری نادرست از شال سبب می شود خیلی زود کهنه شوند و لطافت و زیبایی خود را از دست بدهند.

  • شال بافت را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • شال ها را در معرض حرارت بالا قرار ندهید.
  • آن ها را به صورت فشرده یا آویزان قرار ندهید.
  • شال ها را در مکانی خشک نگهداری کنید.

با رعایت این نکات می توانید برای مدت طولانی شال بافت را با حفظ زیبایی نگه داری کنید.

خرید شال گردن و کلاه

جمع بندی

ماندگاری از فاکتور های است که در زمان خرید شال و روسری بسیار مهم می باشد. ماندگاری و حفظ کیفیت شال و روسری تا حد زیادی به مواد شوینده و نحوه شستشو بستگی دارد. با مطالعه متن بالا به آگاهی کامل در این خصوص دست پیدا می کنید و می توانید از شال بافت خود بهتر نگهداری کنید.

به طور کلی مجموعه کاتلیا الویت کار خود را کیفیت قرار داده است و شما با خرید از این برند می توانید اطمینان کامل حاصل کنید که جنس مرغوب را تهیه کرده اید.

بیشتر بخوانید
ست کردن شال و روسری کاتلیا با مانتو کتی
0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *